Merhaba Arkadaşlar
Son zamanlarda internet üzerinden alışveriş yapmayan vatandaş pek kalmadı.
Akıllı telefonlarda ve bilgisayarlarda rahat, güvenilir bir şekilde
alışverişimizi yapabiliyoruz.
Peki bu kadar çok duydugumuz sistem nedir biraz bunlardan bahsedelim.
E-Ticaret nedir?
1995 yılından sonra tüm dünyada internet kullanımının artmasıyla ortaya
çıkan, ticaretin dijital ortamda online olarak yapılması kavramıdır. E-Ticaret,
herhangi bir ürün ya da hizmet için, çeşitli ödeme yöntemleriyle bir internet
sitesi üzerinden ticaret yapmanızı veya sipariş vermenizi sağlayan bir
alışveriş yöntemidir.
E-ticaret’in Avantajları
-
E-ticaret sitesi
açtıktan sonra sadece yaşanılan bölgeye değil, aynı zamanda Türkiye’nin 7
bölgesine satış yapılabilmektedir. Potansiyel müşteri sayısı milyonlarla
ölçülmektedir. Şu anda internette online alışveriş yapan 10 milyonun üzerinde
tüketici bulunmaktadır.
-
E-ticaret siteleri,
fiziksel mağazalara göre daha az bütçe ayrılarak açılabilmektedir. Ekstra
harcamaları, kira, elaman ücreti, tamirat, fatura ve diğer giderler
bulunmamaktadır.
-
Fiziksel mağazalarda
ürün sayısı ve kategorisi sınırlı iken sanal mağazalarda yani e-ticaret
sitelerinde sınırsız sayıda ürün eklemesi yapılabilmektedir. Bu sayede hitap
edilebilen tüketici sayısı kat ve kat fazla olmaktadır.
-
Fiziksel mağazalar
belirli saatler arasında (Örneğin 09.00 – 19.00) arasında açık kalabilmekte ve
sadece bu saatlerde satışlar yapılabilmektedir. E-ticaret sitelerinde ise 7/24
online satış yapma ayrıcalığı bulunmaktadır. Özellikle gece saatlerinde yapılan
kampanyalar sayesinde rekor satış hacimlerine ulaşılabilmektedir.
-
E-ticaret sitesi
açan bir firma internette daha fazla kullanıcıya hitap edebilmesinin yanında
marka olarak bilinirliliği de artmaktadır. Özellikle sosyal paylaşım
sitelerinde yapılacak olan çalışmalar sayesinde dakikalar içerisinde yüz
binlerce kişiye ürün tanıtımı yapılabilmektedir.
-
Fiziksel mağazalarda
satılabilecek ürün sayısı aşağı yukarı bellidir. Yani cirolar arasında çok
büyük değişiklikler yaşanamamaktadır. Ancak e-ticaret sitelerinde yapılacak
olan bir kampanya, tanıtım ya da reklam ile 1 gün içerisinde fiziksel mağazada
1 ayda yapılan satışlar gerçekleştirilebilmektedir.
E-ticaret’in Dezavantajları
-
E-ticaret’in
dezavantajı yok denecek kadar azdır. Güvenli, arama motorları ile uyumlu, ödeme
sistemlerinin sorunsuz bir şekilde kurulabildiği e-ticaret paketleri
kullanıldığı ve stratejik tanıtım ve doğal çalışmalar yapıldığı taktirde bu
sektörde dezavantajdır denebilecek bir özellik bulunmamaktadır. Ancak küçük bir
not olarak e-ticaretin bilmeniz gereken bazı yönlerinden bahsedelim.
-
E-ticaret sitesi
açıldıktan sonra 7/24 sitenizin ve telefonun başında beklemesi gereken bir
yetkili ile çalışmanız gerekebilmektedir. Sonuç olarak sipariş ve telefonların
ne zaman geleceği belli değildir. Çok düşük bir oranda olsa kargolanan
ürünlerin geri gönderilme ihtimali bulunmaktadır. Bu ihtimalin minimum
seviyelere düşmesi işletme sahibine bağlıdır.
Her internet sitesinde olduğu
gibi e-ticaret siteleri de ilgi ister. İnternette satış yapabilmeniz için
tanıtım ve reklam, arama motoru ve sosyal medya çalışmaları yapmanız
gerekmektedir. Bununla birlikte siteniz yeni ürünler ile ya da eklenecek olan
ürün tanıtım, reklam makaleleri ile güncel tutulmalıdır. E-ticaret sitesi
açılır ancak herhangi bir çalışma yapılmadığı taktirde terk edilmiş bir site
haline dönebilir. Bu sektöre giriş yapmadan önce rahat kullanılabilecek ve
yukarıdaki çalışmalara uygun bir e-ticaret paketi seçilmelidir.
Bir sonraki yazımda e ticaretle ilgili gerekli evraklar hakkında bilgi vericem.
Yorumlar
Yorum Gönder